EMERGENCY FELLOWSHIPS

Applications are accepted on a rolling basis

A TAILOR-MADE, TIME-SENSITIVE SUPPORT FOR ARTISTS AND CURATORS LIVING IN GREECE OR ANYWHERE IN THE WORLD.

The Emergency Fellowships are not intended for presenting your work, or for engaging in an academic program. They are not meant to be used for any kind of production related activity. Instead these Fellowships are meant to be highly responsive to address volatile situations around the world or in Greece, or time-sensitive artistic research, or unanticipated professional needs.

Each Emergency Fellowship consists of a stipend of up to 3.000 €, as well as support from the Οnassis AiR team to prepare anything that can help the fellow to engage in the research activity they are about to embark on.

Anyone, anywhere in the world, can apply by writing to air@onassis.org with a simple letter of intent expressing their individual time-sensitive need, and any relevant information the applicant believes is necessary to give more context to their request. The applications are reviewed by the Οnassis AiR team and everyone gets a reply within a two-week period from the receipt of the request.

The selection of each emergency fellowship is done on a rolling-basis throughout the year.

For further information please visit www.onassis.org.

Contact:
air(at)onassis.org


Symposium Künstlergut Prösitz Ein-Monat-Stipendium für Bildhauerei, Installation und Objektkunst

Bewerbungsschluss: 30. November 2020

Das sächsische Künstlerhaus »Künstlergut Prösitz« schreibt vierwöchige Teilnahmen an dem europaweit einmaligen Symposium innerhalb von Mai bis Oktober jährlich aus. Ziel des Symposiums ist es, professionellen Künstlerinnen bildhauerisches / installatives Arbeiten während der vier Arbeitswochen auf dem Künstlergut zu ermöglichen.

Einmalig und besonders ist dabei, dass sich das Stipendium an Künstlerinnen wendet, die zugleich Mütter sind. Das Prösitzer Symposium erlaubt ihnen, die Kinder mitzubringen. Für die Kinder (maximales Höchstalter 12 Jahre) wird auf dem Künstlergut Prösitz während des vierwöchigen Residenzaufenthaltes eine Kinderbetreuung bereitgestellt. So können sich die Frauen ihrer künstlerischen Arbeit widmen, mit Kolleginnen in der gleichen Lebenssituation in Austausch treten und sich auch ideal vernetzen.

Es stehen Arbeitswerkstätten in großem Umfang zur Verfügung: Ton- und Metallwerkstätten, Gipsraum, geräumiges Atelier unterm Dach, Scheune, sowie der Innenhof für größere Arbeiten im Freien. Die Kinder werden vor Ort von einer Tagesmutter betreut. Für jede Künstlerin mit ihrem/n Kind/ern stehen ein Zimmer mit kleinem Bad zur Verfügung. Das Stipendium beträgt 500,- Euro. Kosten für die Übernachtung und die Kinderbetreuung entstehen nicht. Verschiedene zusätzliche Leistungen (Materialien, Organisationshilfen etc.) werden individuell bereitgehalten. Danach wird eine gemeinsame Ausstellung aller Stipendiatinnen organisiert. Zu dieser erscheint ein Gemeinschaftskatalog.

Bewerbungen sind einzusenden bis zum 30. November.

Weitere Infos gibt es unter kuenstlergut-proesitz.de.

Kontakt:
Künstlergut Prösitz
Prösitz 1
04668 Grimma
Tel.: 034385 51315
info(at)kuenstlergut-proesitz.de

Riddergade AIR - Viborg Kunsthal Residency

Application deadline: November 15, 2020

Riddergade AIR is an artistic platform located in the heart of Jutland, where visual artists can develop and immerse themselves in their artistic practice and strengthen their network. With Riddergade AIR, Viborg Kunsthal offers artists good workshop facilities, assistance with tasks of a practical and artistic nature, as well as access to a broad local, national and international network.

Riddergade AIR creates connections between the residents and Danish artists, and facilitates new opportunities for international development of the Danish contemporary art scene.

The participating artists are selected from among the applicants by an art jury:

  • Judith Schwarzbart, rector of the Jutland Academy of Fine Arts
  • Kirstine Schiess Højmose, head of Aarhus Visual Arts Center
  • René Schmidt, representative of Kunstforum Viborg and BKF, member of the Academy Council
  • Bodil Johanne Monrad, exhibition manager at Viborg Kunsthal.

As an Artist-in-Residence in Riddergade AIR, you get:

  • A stay of three months duration.
  • Workshop facilities. Apply for a stay in either a graphic workshop (print shop) or studio.
  • Room in a 250 m2 villa a few minutes walk from Viborg art gallery with direct access to the Viborg lakes.
  • A scholarship of DKK 18,000 (ca. 2,400 €) as a subsidy for materials, living and travel costs.
  • Professional sparring, collaboration and exchanges with the art gallery's staff, local artists, curators and other actors.
  • Online exposure in the form of digital dissemination.
  • A network of local volunteer co-hosts, who help arrange excursions, with practical measures and introduction to the local area.

Application deadline 15 November 2020.

For further information please visit viborgkunsthal.viborg.dk.

Contact:
Viborg Kunsthal
Riddergade 8
8800 Viborg
Tel .: 87 87 32 21
viborgkunsthal(at)viborg.dk

stipendienprogramm der hessischen kulturstiftung: reise- und atelierstipendien 2021/2022

Bewerbungsschluss: 29. November 2020

Die Hessische Kulturstiftung unterhält seit 1992 ein Stipendienprogramm für Künstlerinnen und Künstler der bildnerischen Medien, die in Hessen geboren sind, in Hessen leben oder ein Studium an einer Kunstakademie in Hessen absolviert haben. Die Stipendien werden als Reise- oder Atelierstipendien im zweijährigen Turnus für Auslandsaufenthalte von zwölfmonatiger Dauer vergeben. Die Stiftung unterhält eigene Ateliers in London, New York City und Paris.

Ab Anfang November vergibt die Hessische Kulturstiftung 15 Atelier- und Reisestipendien an freischaffende Künstlerinnen und Künstler im Bereich der bildnerischen Medien für die Jahre 2021 und 2022.

Eine siebenköpfige Jury entscheidet im Dezember 2020 über die Vergabe der Stipendien. Die Bekanntgabe des Juryentscheids erfolgt Mitte Januar 2021.

Reisestipendium und Auslandsaufenthalte trotz Corona?
Ein Stipendienantritt ist möglich, insofern die internationalen Reisebestimmungen am jeweiligen Zielort dies zulassen. Sollten die Reisevorhaben in absehbarer Zeit nicht realisierbar sein, so können die Stipendien in Absprache mit der Hessischen Kulturstiftung in Arbeitsstipendien umgewandelt oder zu einem späteren Zeitpunkt als geplant angetreten werden.

Ausgeschriebene Stipendien 2021
7 freie Reisestipendien (à 20 500 Euro)

Ausgeschriebene Stipendien 2022
3 freie Reisestipendien (à 20 500 Euro)
2 sechsmonatige Reisestipendien Istanbul (à 10 250 Euro)
1 einjähriges Atelierstipendium London (à 20 500 Euro)
1 einjähriges Atelierstipendium New York (à 20 500 Euro)
1 einjähriges Atelierstipendium Paris (à 20 500 Euro)

Bewerbungen mit Kindern und ggf. Betreuungspersonen sind ebenfalls möglich. In diesem Fall kann der Betrag auf 25600 Euro erhöht werden. Zur Produktion und/oder Dokumentation neuer Arbeiten aus dem Stipendium werden zusätzlich jeweils bis zu 7700 Euro zur Verfügung gestellt.

Das neu eingerichtete Portal für Bewerber ist vom 4.–29.11.2020 geöffnet.

Weitere Infos gibt es unter www.hkst.de.

Kontakt:
hessische kulturstiftung
luisenstraße 3 hh
65185 wiesbaden
Tel.: +49 611 5853 4340
E-Mail: info@hkst.de

Atelierstipendium für Kunst, Architektur und Theorie Künstlerhaus Stuttgart

Bewerbungsschluss: 30. November 2020

Zum 1. Mai 2021 vergibt das Künstlerhaus Stuttgart im Rahmen seines Atelierprogramms sechs Arbeitsräume für die Dauer von 12 Monaten. Die Arbeitsräume sind jeweils ca. 25 qm groß. Zusätzlich steht ein großer Vorraum zur Verfügung, der mit den anderen Stipendiat*innen gemeinsam genutzt werden kann. Zu den hauseigenen Werkstätten haben die Stipendiat*innen freien Zugang. Die Arbeitsräume werden mietfrei vergeben, eine Mitgliedschaft im Künstlerhaus ist aber erforderlich.

Das Künstlerhaus wünscht Vorschläge aus den Arbeitsfeldern Kunst, Architektur, Theorie und Design, welche die Entwicklung spezifischer Ideen und Projekte erkennen lassen, zu denen die Angebote der Institution beitragen können. Bewerbungen von Gruppen sind ebenso wie Einzelbewerbungen willkommen. Von den Stipendiat*innen wird im Laufe ihres Aufenthalts im Künstlerhaus ein Vortrag bzw. eine Präsentation ihrer Arbeit ausdrücklich gewünscht.

Bitte Bewerbungsunterlagen ausschließlich digital als pdf per Mail bis spätestens 30. November 2020 einreichen.

Weitere Infos gibt es unter kuenstlerhaus.de.

Kontakt:
Künstlerhaus Stuttgart
Reuchlinstraße 4b
70178 Stuttgart
Romy Range
info(at)kuenstlerhaus.de

City of the future – S+T+ARTS Open Call

Application deadline: November 30, 2020

STARTS – acronym of Science + Technology + Arts – is a European Commission initiative launched in 2015 to foster collaborations between artists, scientists, engineers and researchers to develop more creative, inclusive and sustainable technologies.In particular, the aim of S+T+ARTS is to promote a new approach to technological development, one that is rooted in human’s values and needs. 

In this context a European consortium – which includes foundations, research centres, contemporary art centres, independent organisations, universities – is working on a project, Starts Towards Sustainability (S2S), focussed on the organisation of different activities aimed at promoting the intersection between Science, Technology and the Arts as driver for regional development. Nesta Italia, as a member of this consortium, is working on a series of initiatives in the Piedmont region, to boost collaboration between tech companies, cultural centres, artists and research centres. The first initiative in this framework is the Open Call “City of the future”.

Nesta Italia, supported by Fondazione Compagnia di San Paolo and the European Commission, launches “City of the future”: the open call is addressed to Artists, Collective and Creatives from Italy and all over Europe to present artistic concepts based on emerging technologies (e.g. AI, Big Data, Blockchain, 5G, IoT),  considering their applications and usability into an urban and social context (for example, projects aimed at finding medtech solutions for COVID19 or solutions to enhance an ecological transition). 

An independent jury will evaluate the proposals and select three winners, who will receive a 17,000 euros each and will develop their projects during a three-months residency (from February to May 2021) to be carried out in Turin for at least 30 days (in compliance with the rules and safety measures against the spread of Coronavirus).

Deadline for submission is 30 November 2020.

For further information please visit nestaitalia.org.

Contact:
Nesta Italia
Rinascimenti Sociali
Via Maria Vittoria, 38
10123 – Torino
Italy

RUK art residencies

Application deadline: December 1, 2020

RUK is a network of research centers at the intersection of art, science and technology. In this interdisciplinary triangle, we are developing innovative products and services for the soft and humane technology of the future. The investment is co-financed by the Republic of Slovenia and the European Union from the European Regional Development Fund.

Who can apply? Artists and creators with experience in interdisciplinary practice.
Aim of the residencies: To explore how an artistic approach can be integrated in to a business to further the humanization of technology.
Duration of each residency: from 2 to 4 weeks
Dates of residencies: various dates available from December 2020 to May 2022
Locations in Slovenia: Trbovlje and / or Koper and / or Maribor
Language of Residencies: English and Slovene if you speak Slovene too!

The residency covers:

  • Artists Fee: 450 € / week
  • Accommodation is provided
  • Contribution towards travel costs on an individual basis

Application deadline: December 1, 2020

For further information please visit mcruk.si.

Contact:
Trbovlje/ Koper/ Maribor
Slovenia
ddt.lab(at)mcruk.si

Baldreit-Stipendium

Bewerbungsschluss: 04. Dezember 2020

Das Baldreit-Stipendium ist eine Künstlerförderung, mit der es die Stadt Baden-Baden Kunstschaffenden aus den Bereichen Literatur, Musik und Bildende Kunst ermöglicht, sich ganz ihren künstlerischen Tätigkeiten zu widmen. Beim Baldreit-Stipendium handelt es sich um ein Aufenthalts-Stipendium, das an zwei Bewerber/innen für jeweils 6 Monate (April bis September und Oktober bis März) vergeben wird. Es wird gewünscht, dass die Stipendiaten in der Stadt präsent sind, sowie sich und ihre Arbeit in Baden-Baden darstellen und vermitteln. Deutschkenntnisse sind deshalb wünschenswert.

Für die Aufenthaltsdauer wird dem (der) Künstler(in) eine Atelierwohnung mietfrei zur Verfügung gestellt. Die Künstlerwohnung im Dachgeschoss (nicht barrierefrei) liegt zentral in der Innenstadt, ist ca. 70 qm groß mit Küche, Bad und Zentralheizung. Die Nebenkosten sind vom Mieter zu tragen. Zusätzlich gewährt die Sparkasse Baden-Baden Gaggenau ein monatliches Stipendium in Höhe von 760 Euro sowie einen monatlichen Nebenkosten-Zuschuss von 60 Euro. Bewerben können sich Schriftsteller, Bildende Künstler oder Komponisten.

Bewerbungen können ab sofort bis 4. Dezember 2020 schriftlich eingereicht werden.

Weitere Informationen gibt es unter baden-baden.de.

Kontakt:
Stadt Baden-Baden
Kulturbüro
Marktplatz 2
76530 Baden-Baden
Tel.: 07221 93-20 65
baldreit(at)baden-baden.de

Residenzprogramm an der Kulturakademie Tarabya

Bewerbungsschluss: 06. Dezember 2020

Die Kulturakademie Tarabya wurde auf Initiative des Deutschen Bundestages ins Leben gerufen. Das Haus der Kulturakademie befindet sich auf dem Gelände der historischen Sommerresidenz des deutschen Botschafters in Tarabya (Istanbul), auf der europäischen Seite Istanbuls etwa 15 km nördlich des Stadtzentrums. Das Goethe-Institut trägt die kuratorische Verantwortung für die Kulturakademie Tarabya. Die Kulturakademie Tarabya vergibt jährlich Stipendien an Künstlerinnen und Künstler unterschiedlicher Disziplinen für vier- bis achtmonatige Aufenthalte in Istanbul im Rahmen eines Open Call-Verfahrens.

Sparten: Architektur, Bildende Kunst, Darstellende Kunst, Design, Literatur, Musik, Film, Publizistik und Kulturtheorie

Das Barstipendium besteht aus einem pauschalen Zuschuss zu den Lebenshaltungskosten von 2.500 € pro Monat. Die Sachleistungen umfassen darüber hinaus: Die Bereitstellung einer möblierte Unterkunft (Wohnung mit Kochgelegenheit und Bad), die Kostenübernahme für Wasser, Strom, Heizung und Grundreinigung gegen monatlich durch Stipendiaten zu entrichtende Pauschale von 100 TL (ca. 25 €), die gemeinschaftliche Nutzungsmöglichkeit eines als Atelier verwendbaren Mehrzweckraums, eines Probenraums (mit Steinway-Flügel und Schlagzeug) sowie eines Veranstaltungsraums, der von mehreren Organisationen genutzt wird. Aus diesem pauschalen Zuschuss sind auch Reise- und Transport- sowie solche Kosten zu bestreiten, die den Stipendiatinnen und Stipendiaten durch die Wahrnehmung des Stipendiums entstehen. Zudem können projektbezogen Materialkosten für die Umsetzung und Präsentation des künstlerischen Schaffens beantragt werden.

Sie können sich bis Samstag, 06. Dezember 2020, 23.59 Uhr hier bewerben. Die erforderlichen Bewerbungsunterlagen finden Sie hier.

Weitere Informationen gibt es unter kulturakademie-tarabya.de.

Kontakt:
Kulturakademie Tarabya
Yeniköy Caddesi No. 88
Tarabya
34457 Istanbul
kulturakademie-istanbul(at)goethe.de

Artists Development Programme (Disruption: The Imprint of Man)

Application deadline: January 10, 2021

The European Investment Bank (EIB) Institute is pleased to announce the 2021 edition of its Artists Development Programme (ADP). The EIB Institute is looking for ONE visual artist (born after 1 January 1986) from an EU Member State to work on the theme “Disruption: The Imprint of Man”.

“Disruption: The Imprint of Man” aims to offer a unique vantage point on the Anthropocene. Building on the past residency theme “Anthropocene – The Imprint of Man” (2014-2017), “Disruption” broadens the focus beyond the environment to include topical social issues in the EU: the decline of solidarity and respect as values, generational clashes, and the meaning of intra and international relations. The call encourages the creation of works of art that interrogate human behaviour and its consequences. “Disruption” is therefore understood not only in its physical sense, but also as a social, cultural and behavioural phenomenon.

The ADP offers emerging European visual artists a 6-8 week residency in Luxembourg, enabling them to develop their practice and create a new (body of) work(s), boosted by the mentorship of a renowned artist. In 2021, the recipient will be mentored by acclaimed Finnish artist Jorma Puranen.

Budget and duration

The EIB Institute will cover the artist’s travel costs to and from Luxembourg (for the residency), and to and from Jorma Puranen’s studio (before the start of the residency).

The artist will receive a €100 (one hundred euros) flat-rate daily allowance to cover their living costs during the residency and all or part of the production costs, and will be provided with a living/working space.

In addition to the above, the artist will be granted a contribution towards production of €500 (five hundred euros) at the beginning of the residency and a success fee of €1 000 (one thousand euros) at the end of the residency, provided that they have produced a work or body of works.

The residency in Luxembourg will take place between early May and end of June 2021.

Upon completion of the residency, the EIB may consider acquiring an artwork produced on-site by the artist.

Application deadline: Midnight (GMT+1), 10 January 2021

For further information please visit institute.eib.org.

Contact:
Headquarters
EIB Institute
98-100, boulevard Konrad Adenauer
L-2950 Luxembourg
Tel : (+352) 43 79 75000
arts(at)eib.org.

Artists Development Programme (“Climate Action in the Wake of COVID-19: Build Back Better”)

Application deadline: January 10, 2021

The European Investment Bank (EIB) Institute is pleased to announce the 2021 edition of its Artists Development Programme (ADP). The EIB Institute is looking for ONE visual artist (born after 1 January 1986) from an EU Member State to work on the theme “Climate Action in the Wake of COVID-19: Build Back Better”.

This new thematic call challenges artists to create work that unpacks the complicated relationship between climate action and the pandemic response. It asks artists to explore post-pandemic reconstruction as an opportunity to tackle the environmental issues exacerbated by the pandemic. How can art help lead us into a post-pandemic world? Artists are invited to muse upon the role of art in the wake of a global crisis in the year immediately following COVID-19.

The ADP offers emerging European visual artists a 6-8 week residency in Luxembourg, enabling them to develop their practice and create a new (body of) work(s), boosted by the mentorship of a renowned artist. In 2021, the recipient will be mentored by acclaimed Finnish artist Jorma Puranen.

Budget and duration

The EIB Institute will cover the artist’s travel costs to and from Luxembourg (for the residency), and to and from Jorma Puranen’s studio (before the start of the residency).

The artist will receive a €100 (one hundred euros) flat-rate daily allowance to cover their living costs during the residency and all or part of the production costs, and will be provided with a living/working space.

In addition to the above, the artist will be granted a contribution towards production of €500 (five hundred euros) at the beginning of the residency and a success fee of €1 000 (one thousand euros) at the end of the residency, provided that they have produced a work or body of works.

The residency in Luxembourg will take place between early May and end of June 2021.

Upon completion of the residency, the EIB may consider acquiring an artwork produced on-site by the artist.

Application deadline: Midnight (GMT+1), 10 January 2021

For further information please visit institute.eib.org.

Contact:
Headquarters
EIB Institute
98-100, boulevard Konrad Adenauer
L-2950 Luxembourg
Tel : (+352) 43 79 75000
arts(at)eib.org.

Crystal Ruth Bell Residency

Application deadline: February 9, 2021

In this pandemic year, with travel on hold for everyone's safety, our residency in our departed co-founder Crystal's honor is transforming into online fellowship and distributed residency around the theme „Mediated."

For the seventh edition of the Crystal Ruth Bell Residency, we are inviting people who work with all kinds of media to apply for a fully-funded, 6 month remote residency in 2021. They welcome your proposals of media arts and mediated projects: for documentaries, videos, films, journalism, AR/VR/mixed reality, games, websites, interactive installations and projects connected to mainland China, Hong Kong, Chinatowns, and the greater Chinese diaspora worldwide in some way. They are calling for individuals and collectives working in all types of creative practices, of all passports, ages, gender-identities, backgrounds, abilities, and interests to send us proposals. Individuals and duos from all nationalities are encouraged to apply.

The Crystal Ruth Bell Mediated Residency covers:

  • USD $6,673.38 stipend as of 2018, our monthly stipend is pegged to inflation)
  • Up to USD $3,326.62 for production-related expenses 
  • Access to Adobe Creative Cloud & Adobe Suite software
  • Remote welcome dinner and monthly optional online gatherings
  • Optional artist talk, workshop & open studio
  • Project support from the China Residencies team

The residency dates will be flexible and take place between March 2021 and December 2021, with many opportunities for project feedback and visits with illustrious guests, in-depth workshops on budgeting & fundraising, mentorship and introductions, and help visioning paths completion and new ways to share your project with the world.

Deadline: Tuesday, February 9th, 2021

For further information please visit chinaresidencies.com.

Contact:
nihao(at)chinaresidencies.com

Brown Foundation Fellows Program at the Dora Maar House

Application Deadline: February 15, 2021

The Brown Foundation Fellows Program at the Dora Maar House is made possible through a grant from the Brown Foundation, Inc., in Houston. The program has been directed by the Museum of Fine Arts of Houston (MFAH) since 2006.

Outstanding mid-career professionals in the arts and humanities are encouraged to apply for residencies from the Brown Foundation Fellows Program at the Dora Maar House.

The MFAH provides travel expenses to and from the house at the beginning and end of the residency as well as reasonable shipping costs for materials such as books, research files, and art supplies. The equivalent of $50 a day is provided for living expenses. Proof that a fellow has all the necessary documents, such as passports and visas, must be provided to the MFAH at least two months prior to the residency date.

Submission deadline: 15 October and 15 February every year. There is a $20 application fee for a Dora Maar fellowship.

For further information please visit mfah.org.

Contact:
Maison Dora Maar
58 rue du Portail Neuf
Ménerbes
Provence-Alpes-Cote d'Azur 84560
France
doramaarhouse(at)mfah.org

The Pollock-Krasner Foundation Grants

Applications are accepted on a rolling basis

Pollock-Krasner grants have enabled artists to create new work, purchase needed materials and pay for studio rent, as well as their personal expenses. Past recipients of Pollock-Krasner grants acknowledge their critical impact in allowing concentrated time for studio work, and in preparing for exhibitions and other professional opportunities such as accepting a residency.

The Foundation provides financial resources for visual artists to create new work, acquire supplies, rent studio space, prepare for exhibitions, attend a residency and offset living expenses. The Foundation welcomes, throughout the year, applications from visual artists who are painters, sculptors and artists who work on paper, including printmakers. There are no deadlines. Grants are intended for a one-year period of time. The Foundation will review expenditures relating to an artist's professional work and personal expenses and amounts range up to $30,000. The size of the grant is determined by the individual circumstances of the artist. Professional exhibition history will be taken into consideration. Artists must be actively exhibiting their current work in professional artistic venues, such as gallery and museum spaces. The Foundation does not make grants to students or fund academic study. 

Applications are accepted on a rolling basis.

For further information please visit pkf.org.

Contact:
Pollock-Krasner Foundation
863 Park Avenue
New York, NY 10075
Tel.: +1 212-517-5400
grantapplication(at)pkf.org

Young Yan Artists Residence Program

Applications are accepted all year round

Young Yan Artists Residence Program is launched by Yan Concept Limited. The current residence venue is Yan Garden, an artful and cultural living space located in Dongguan. The inspiration of art creation for participants will be based on Dongguan, then spreads to its surrounding cities, and covers the whole Greater Bay Area later on. Through on-site study and investigation of the local society and culture plus the site visiting and communication opportunities with nearby art institutions, the participants are more likely to acquire an in-depth understanding about the local community; meanwhile, interactions with local artists could also be inspiring, which may provide them with some more insights and the trend of art.

Every resident participant will need to complete and present their outcomes during the stay. Outstanding artists will have the opportunity to join in the group exhibition about Young Yan Artists Residence Program when the whole season finished; there are also chances for them to host a solo exhibition and publish works. Curators with excellent performance may receive a sponsorship from Yan Concept Limited to implement the curation project.

Eligible Applicants

  • Artists aged under 35 and Curators of all ages 
  • Practicing contemporary art. No limit in the form of art creation 
  • Innovative and rigorous; have the ability to carry out brand-new artworks, studies and interdisciplinary practice 
  • Have a will to develop career in Guangdong-Hong Kong-Macao Greater Bay Area and can launch the project based on the local environment and context

Other Support: 

  • Each participant will be provided with an accommodation room, a working studio and a maximum RMB 20,000 (before tax) subsidy covering: 
  • One round-trip transportation fee (no more than RMB 2,500) 
  • Other expenses in living and art creation 
  • Experience-sharing activities 
  • Site visiting 
  • Potential participation in annual final exhibition 
  • Assistance and coordination during the artwork 
  • creation/curation process 
  • Outstanding curation projects may get sponsored by Yan Concept Limited with a maximum RMB 300,000 funding for implementation

Applications are accepted all year round with 2-3 artists /Curators for each period and total 4 periods a year.
2nd period: ​1 October to 31 November 2020(open call)
3rd period: ​1 January to 28 February 2021
4th period:​1 April to 31 May 2021

For further information please visit chinaresidencies.com.

Contact:
info(at)yangarden.com

International Studio & Curatorial Program (ISCP) in Brooklyn, New York

Ausschreibung: laufend

Das International Studio & Curatorial Program (ISCP) ist eine der führenden, gemeinnützigen Institutionen zeitgenössischer Kunst für Artist-in-Residence-Programme und fördert internationale Künstler und Kuratoren, die in der Mitte ihrer Karriere stehen.

Das ISCP fördert den kostenpflichtigen Aufenthalt von Bildenden Künstler_innen und Kurator_innen in New York durch die Vergabe von drei- bis zwölfmonatigen Atelierstipendien.

Für ca. 100 Stipendiaten pro Jahr besteht die Möglichkeit der Nutzung von Ateliers, Ausstellungsräumen und Werkstätten in East Williamsburg, Brooklyn.

Achtung: Das ISCP als nichtkommerzielle Institution kommt finanziell nicht für den Aufenthalt in New York auf, stellt jedoch auf seiner Website eine Liste mit Förderinstitutionen zur Verfügung, die in der Vergangenheit Arbeitsaufenthalte von Stipendiaten finanziert haben. Neben den kostspieligen Gebühren für das Atelierprogramm müssen auch alle Lebenshaltungskosten (inkl. Unterkunft) von den Teilnehmern selbst getragen werden.

Es gibt keine Bewerbungsfristen, die Anträge werden alle zwei Monate gesichtet. Eine Bewerbung sollte jedoch grundsätzlich etwa ein Jahr im Voraus erfolgen.

Weitere Informationen und Bewerbungsrichtlinien unter: iscp-nyc.org/apply/guidelines.html

Kontakt
Shinnie Kim
International Studio & Curatorial Program (ISCP)
1040 Metropolitan Avenue
Brooklyn, New York 11211
Tel.: +1 718 387 2900 
Fax: +1 866 856 5653
skim(at)iscp-nyc.org

DAAD Stipendien für Studierende, Graduierte, Promovierte und Hochschullehrer

Ausschreibung: laufend

Der Deutsche Akademische Austauschdienst (DAAD) ist die weltweit größte Förderorganisation für den internationalen Austausch von Studierenden und Wissenschaftlern. Seit seiner Gründung im Jahr 1925 hat der DAAD über 1,9 Millionen Akademiker im In- und Ausland unterstützt.

Aufgrund der Vielzahl seiner Förderprogramme hat der Deutsche Akademische Austauschdienst DAAD diese in einer Datenbank zusammengefasst. Ein Abfrageformular ermöglicht es allen Interessierten, sich über die für Ihr Vorhaben passenden Programme zu informieren.

Besonders qualifizierte fortgeschrittene Studierende des Fachbereichs Bildende Kunst / Design können Stipendien zur künstlerischen Weiterbildung im Ausland erhalten. Das Stipendium gilt für die Dauer eines Studienjahres. Die Förderung der gesamten Ausbildung im Ausland ist nicht möglich.

Graduierte und Promovierte können ein Stipendium zur Förderung eines kurzfristigen Auslandsaufenthaltes von mindestens 3 Monaten erhalten. Voraussetzung ist die Vorlage der Hochschulabschlussurkunde bzw. der Meisterschülerurkunde.

Alle Fragen, die nicht durch die FAQ auf der Website des DAAD beantwortet werden, können über dieses Kontaktformular gestellt werden.

Kontakt:
Deutscher Akademischer Austauschdienst

Kennedyallee 50

53172 Bonn
Tel.: +49 228 / 8820

Stiftung Starke Artist In Residence Program Berlin

Ausschreibung: laufend

Supporting artists in the realization of their ideas and projects is one of the main tasks of the Starke Foundation. Primarily talented, yet not established artists are to be assisted on their path to success.

The „artist in residence“ program is the key to the purpose of the Starke Foundation. For a period of 3-12 months, the foundation will provide residential and working premises to selected artists. Besides this long term support for young artists, short-term apartments for established artists are available. In addition the Starke Foundation arranges numerous national and international contacts to museums, galleries and public institutions as well as to representatives in the fields of culture, science, economy, sports and politics. The meeting between young art and business is also an important part of the program. Furthermore, the „Artist in Residence“ program gives the artists the opportunity to present their projects created during their stay at the Lionspalace to a wide public in the mansion’s own gallery after their scholarship has ended. The projects of the Starke foundation are also accompanied scientifically by international curators.

Applications should include the following:

  • Application form
  • Curriculum Vitae on CD/DVD
  • Project proposal on CD/DVD
  • Application letter (1 page) including information about the artist his/her work and the reason for coming to Berlin
  • Pictures, Videos of works on CD/DVD
  • Scans of catalogues
  • References on CD/DVD
  • Other documents on CD/DVD

Applications may continually be submitted via mail to the following adress: Stiftung Starke, Koenigsallee 30-32, D-14193 Berlin.

For more information please visit stiftungstarke.de/artist-in-residence.

Contact:
Stiftung Starke
Koenigsallee 30-32
D-14193 Berlin
Tel.: +49 30 8257685
info(at)stiftungstarke.de

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